Skip navigation

 

street-scene-bobo-dioulasso-burkina-faso-africa-1920-40

 

Μου έλεγε ένας φίλος τις προάλλες:  στην Ελλάδα χρειάζεται να γίνει αυτό κι εκείνο, μετά όλοι μαζί να κάνουμε το ένα και το άλλο, και ύστερα θα πρέπει να πετύχουμε το παράλλο κλπ.

Άστο, του λέω, η Ελλάδα είναι τελειωμένη υποθέση. Άλλωστε αυτά που λες, ή έστω παρόμοια, λέγονται κάθε μέρα εδώ και δεκαετίες. Δεν μπορεί να υπάρχουν μόνο λόγια σε αυτό το τόπο και όχι και αποτελέσματα!  Πάνω απ’ όλα, δεν θα υπήρχε και δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ποτέ τίποτε. Δεν πρόκειται μόνο για κράτος σαθρό, αλλά, και κυρίως, για σαθρή χώρα με σαθρή αντίληψη και σαθρή νοοτροπία.

Και τι πρέπει να κάνουμε τότε; μου λέει. Να σηκωθούμε να φύγουμε για άλλη χώρα;

Ακριβώς, του λέω.

Σπάνια γίνεται κατανοητό, ότι αυτή η χώρα τελεί σε ανεπίστρεπτη κατάσταση. Για παράδειγμα, ρίξτε μια ματιά στα ελληνικά κοινωνικά μέσα για το τελευταίο θέμα που παρουσιάστηκε σχετικά με την συγκεκριμένη παράσταση στο Εθνικό Θέατρο κλπ. Δεν θα ήθελα να γνωμοδοτήσω κι εγώ επ’ αυτού, μου είναι απελπιστικά, μα απελπιστικότατα, αδιάφορο το όλο ζήτημα.

 

1926 rose bowl

 

Βέβαια, ήταν μια καλή ευκαιρία για μικροδημαγωγία ένθεν κακείθεν. Αυτή είναι η φιλοδοξία του γραικού σήμερα: να του δοθεί η ευκαιρία να πει την …γνώμη του (όχι φυσικά ότι δεν θα έπρεπε ή δεν θα είχε δικαίωμα να την πει, όμως δεν είναι εκεί το θέμα) ή να χαλάσει τον κόσμο όταν νοιώθει (αδικαιολόγητα) πως καταπιέζεται στο να πει απερίγραπτες βλακείες. Ο λαϊκισμός κατέστρεψε αυτή τη χώρα.

Δώσε ευκαιρία για “έκφραση γνώμης” και μικροδημαγωγία στον γραικό και θα σε ζαλίζει για είκοσι χρόνια τουλάχιστον.

Είναι έτσι αυτός ο λαός. Αργά για να φτιάξει. Η επιφάνεια και όχι η ουσία. Η δημαγωγία και όχι η υπευθυνότητα. Ψοφάει ο γραικός για “οπαδούς”. Τελικώς φτιάχνει ένα ακροατήριο από είκοσι άτομα με την προϋπόθεση ότι και αυτός θα είναι με την σειρά του ακροατήριο σε αυτά.

 

56529341

 

Τέλος πάντων, ρίξ’τε μια ματιά στα κοινωνικά μέσα επ’ αυτού του θέματος: ΤΡΑΓΙΚΗ κατάσταση. Κάθε τσαρδί και γνώμη. Ακόμα και όταν εκφράζονται παρόμοιες γνώμες και καλύπτεται τουλάχιστον το 60% των αναρτήσεων, “όχι” σου λέει ο γραικός, “εγώ θα μιλήσω, αφήστε με να μιλήσω, θέλω να μιλήσω, θα πω τα δικά μου, θα πω το ένα και το άλλο, μα και περαιτέρω, μην με καταπιέζετε!”

Και βγαίνει μετά ξαμολυμένος αφρίζοντας και τρολλάρει τους πάντες.

Αφού δεν έγινε όταν έπρεπε σε αυτή την χώρα μια Επανάσταση (και το 2010 ήταν μια καλή ευκαιρία) τελείωσε, το τραίνο χάθηκε. Άντε να πάει να τραβήξει κανείς όλο αυτό το γραικομάνι από τα κοινωνικά μέσα όπου βαράει κάρτα 24 ώρες το 24ωρο για να …βγει στους δρόμους.

 

30s Athens Omonoia -

 

Γιατί, νομίζετε, σιώπησε ο Ανδρέας Κάλβος με το που σχηματίστηκε το νεοελληνικό “κράτος” και χάθηκε στην διεύθυνση του Κερκυραϊκού Γυμνασίου πριν φύγει (ξανά) για την Αγγλία κατά την τελευταία περίοδο της ζωής του;

Δεν θα υπήρχε περίπτωση ένας μεγάλος ποιητής να μην μπορεί να δει “βαθειά” στον χρόνο. Ακόμα περισσότερο όταν πολλά τα έβλεπε ήδη μπροστά του.

Τα είδε όλα, που λέμε.

 

a1

 

Και δεν φτάνουν αυτά, αλλά και τα ελάχιστα ωραία πράγματα που έμειναν σε αυτή την χώρα σιγά σιγά εξαφανίζονται.

Ο Άσσος σκέτος, το ιστορικό πια ελληνικό τσιγάρο, μακράν το καλύτερο από κάθε άλλο που κυκλοφόρησε ποτέ στην αγορά, αποσύρθηκε. Ατυχεστάτη η απόφαση αυτή του Παπαστράτου. Ένα τσιγάρο που συνδέθηκε εν πολλοίς και με την ελληνική λογοτεχνία. Για παράδειγμα, ο Εμπειρίκος, ο Καρούζος κ.ά.

Όσοι έχετε καμμιά ιδέα για άλλο τσιγάρο που θα μπορούσε να το αντικαταστήσει αξιοπρεπώς, αφήστε κανά μήνυμα στο mailbox.

Δεν καπνίζω πάνω από ένα πακέτο την ημέρα, τα στριφτά δεν τα μπορώ καθόλου (με εκνευρίζει η παρασκευή τους), και δεν αντέχω τα πολύ αρωματισμένα τσιγάρα.

 

 

Advertisements